Poštovani kupci, obaveštavamo Vas da se prema Zakonu o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021) kupovina preko našeg prodajnog Internet sajta Horeca-shop.rs smatra prodajom na daljinu.
S obzirom na čl. 27 i čl. 28 Zakona o zaštiti potrošača, kupac koji je potrošač ima pravo da odustane od ugovora u roku od 14 dana, bez navođenja razloga takvog odustanka. Navedeni rok (14 dana) za odustanak od ugovora računa se od trenutka kada je roba predata u svojinu kupca ili trećeg lica koje je odredio kupac (ali nije prevoznik).
Skrećemo pažnju da se ovo pravo, odnosno pravo na odustanak od kupovine, odnosi isključivo na kupce – fizička lica, tj. potrošače. Potrošač, u skladu sa zakonom, je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti. Shodno tome, pravo na odustanak od kupovine ne odnosi se na kupce – pravna lica.
Obrazac za odustanak od kupovine
Kupac pokreće postupak odustanka od ugovora popunjavanjem obrasca za odustanak od kupovine. Ovaj obrazac se svakom kupcu – fizičkom licu dostavlja prilikom kupovine putem slanja na elektronsku adresu potrošača, ili se može preuzeti sa našeg internet sajta, odštampati i ručno popuniti.
Obrazac za odustanak od kupovine možete preuzeti OVDE.
Prilikom popunjavanja obrasca za odustanak od kupovine, potrošač je dužan da navede sledeće podatke:
- datum popunjavanja obrasca za odustanak od kupovine;
- podatke o potrošaču (ime i prezime, adresa, broj kontakt telefona i važeća adresa elektronske pošte);
- podatke o kupovini (datum zaključenja kupovine, datum isporuke robe, pun naziv robe koja se vraća, broj fiskalnog računa – PFR broj);
- razloge za vraćanje robe (njihovo navođenje nije obavezno);
- opis izabranog načina povraćaja novca (uz navođenje svih podataka neophodnih za povraćaj novca; na primer, ako se novac vraća uplatom na bankovni račun, potrebno je navesti podatke o računu i banci u kojoj je račun otvoren);
- lični potpis potrošača.
Nakon popunjavanja obrasca za odustanak od kupovine, potrošač je dužan da ga dostavi prodavcu na jedan od sledećih načina:
- lično u našoj kancelariji na adresi: Dalmatinska 115, 11120 Beograd (Zvezdara), Srbija;
- slanjem skenirane popunjene kopije obrasca za odustanak od kupovine na elektronsku adresu: horeca@itmathics.rs.
Po prijemu obrasca za odustanak od kupovine, potvrdićemo njegov prijem i bez odlaganja dostaviti dalja uputstva za vraćanje robe.
Obaveze potrošača u slučaju odustanka od ugovora
U skladu sa članom 34. Zakonа o zaštiti potrošača, potrošač je dužan da vrati robu trgovcu, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Smatraće se da je roba vraćena u roku ako je potrošač poslao robu pre isteka roka od 14 dana.
Potrošač snosi direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi. Troškove vraćanja robe i novca – direktni troškovi, snosi kupac, osim u slučajevima kada kupac dobije neispravnu ili pogrešnu robu.
Kupac može samostalno izabrati poštanskog operatora ili koristiti usluge kurirske službe BEXEXPRESS DOO Šabac, sa kojom imamo zaključen ugovor. U potonjem slučaju, kupac plaća troškove isporuke u skladu sa zvaničnim cenovnikom BEXEXPRESS, koji možete pogledati ovde (https://bexexpress.rs/cenovnik).
Prilikom povraćaja robe obavezno je vratiti u ispravnom i nekorišćenom stanju i originalno neoštećenom pakovanju, pri čemu se mora priložiti fiskalni račun koji je potrošač prethodno dobio prilikom kupovine. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
Vraćena roba mora da sadrži sve elemente koje je potrošač preuzeo prilikom isporuke: sam proizvod, pripadajuće delove, delove iz kompleta (ako se uz robu dobijaju i dodatni delovi), zatim kompletnu dokumentaciju, uputstva, originalno pakovanje, transportne elemente koji služe za zaštitu i sve ostale elemente pakovanja i robe.
Proizvod mora biti bez fizičkih oštećenja, očišćen od tragova korišćenja i uredno spakovan kao prilikom isporuke kupcu. ITMATHICS DOO BEOGRAD-ZVEZDARA ne može da snosi odgovornost za oštećenja robe koja su nastala nestručnim ili nenamenskim korišćenjem isporučene robe i u tom slučaju potrošač će biti u obavezi da nadoknadi nastalu štetu.
Potrošač robu može vratiti kuriskom službom ili je može vratiti lično na adresu: Dalmatinska 115, 11120 Beograd (Zvezdara), Srbija. Osetljivu i lako lomljivu robu kupac mora osigurati od oštećenja.
Po prijemu robe koja je vraćena, ovlašćena lica naše firme pregledaće detaljno sve elemente i utvrditi ispravnost robe. U slučaju da je roba vraćena kao neispravna ili oštećena, kupac će biti odmah obavešten i pristupiće se rešavanju problema. U slučaju da je roba ispravna i neoštećena, novać će kupcu biti uplaćen na način u skladu sa njegovim zahtevom.
ITMATHICS DOO BEOGRAD-ZVEZDARA može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao nam robu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada smo ponudili da sami preuzmemo robu (član 33. Zakonа o zaštiti potrošača).
Izuzeća u kojima potrošač nema pravo da odustane od ugovora
U članu 36. Zakona o zaštiti potrošača predviđeni su izuzetni slučajevi u kojima potrošač nema pravo da odustane od ugovora. Sa celokupnim tekstom ovih izuzetaka možete se upoznati neposredno u samom zakonu.
Međutim, imajući u vidu naš asortiman, u najvećem broju slučajeva to su sledeći izuzeci, u kojima potrošač nema pravo da odustane od ugovora:
- isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
- isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
- isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
- isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
- ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;
- isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
- isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti potrošača i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.
